Verslag 2e ranking 2017 / 2018 + uitslagen

Afgelopen vrijdagavond 19-01-2018, stond alweer de 2de ranking voorronde op het programma. Waar we de 1ste voorronde het moesten doen met 14 deelnemers, konden we de 2de voorronde met bijna volle bezetting starten. In totaal 28 enthousiaste darters deden deze avond mee! De organisatie is erg blij met deze opkomst en is ook vol vertrouwen, dat we ook de volgende ranking avonden met deze aantallen kunnen strijden. Wellicht dat we zelfs nog avonden met het maximale aantal van 32 darters kunnen starten! Onze zege hebben jullie, het was namelijk erg gezellig

Deze avond werd er zogezegd begonnen met een deelnemersveld van 28 spelers. Er werd gespeeld in 4 poules van 5 en 2 poules van 4. Er werd weer hard gestreden voor een plek in de winnaarsronde. Uiteindelijk wisten 16 spelers zich voor deze ronde te plaatsen en 12 spelers mochten aantreden in de verliezersronde.

In de Verliezersronde was het wederom (ook al in de 1ste voorronde) Henk Oost, die deze finale op zijn naam schreef. Ditmaal was J.P. van der Vegt het slachtoffer van de vastberadenheid van Henk. De wedstrijd ging mooi gelijk op tot een 3-3 stand, echter was het Henk, die Mr cool zelf was en de laatste en tevens winnende 7de leg naar zich toe trok.

In de Winnaarsronde streden Erik Klaver en Robbie Bul om de 1ste plaats. Erik wist de finale te behalen door opeenvolgend: Brian Slagter, Martijn Lageweg en Patrick Jansen te verslaan. Robbie deed dit door Patrick Berghuis, Pascal de Lange en Robert Eleveld te verslaan. Ook dit werd een leuke en toch ook wel spannende finale. Beide mannen hadden hun vizier scherp, echter was het Robbie die met 5-3 de finale naar zich toe trok.

Ook deze avond was weer erg gezellig en wij als organisatie kijken dan ook weer terug op een zeer geslaagde avond! Wij hopen dat jullie er allemaal 16 februari weer bij zullen zijn in café de Karre. Het liefst via voorinschrijving, zodat de organisatie alvast het e.e.a. kan voorbereiden.

Opgave kan via WhatsApp of SMS op 06-20966306 of via rankingdarts@outlook.com.

P.s. de 4de voorronde avond wordt verplaatst van 16 maart naar vrijdag 23 maart.