Wouter van de Vegt en Mark Smid winnaars individueel kampioenschap

Afgelopen vrijdagavond werden de finales van het individueel kampioenschap gegooid in café de Zwetser.

Beide titelverdedigers van de vorige edititie in het jaar 2019 (vanwege de "corona" jaren) hadden zich geplaatst voor de finale avond. Dit waren Wouter van der Vegt in de superklasse en Bert Munsterman in de recreatieklasse.

In de recreatieklasse gingen de halve finales tussen Mark Smid tegen Henk Oost en Frank Veenstra tegen Ilonka Oosten. Mark won zijn partij met 4-2 in legs van Henk en Frank won zijn partij met 4-3 van Ilonka.

De finale ging in het begin gelijk op tot een tussenstand van 2-2 in legs. Daarna was het Mark die het betere spel had en zo de partij won met 5-2 en werd daarmee voor het eerst individueel kampioen in de recreatieklasse.

In de superklassen gingen de halve finales tussen Raymon Dijkman tegen Erik Klaver en Jacco ten Veen tegen Wouter van der Vegt. Erik wist de eerste set overtuigend te winnen van Raymon met 3-0, maar daarna kwam Raymon beter in zijn spel en wist set 2 en set 3 ( beide met 3-1 in legs) te winnen en zo ook de partij.

In de andere halve finale wist Wouter de eerste set met 3-1 in legs te winnen van Jacco. De 2e set ging wederom naar Wouter door deze met 3-2 te winnen en daarmee stond hij opnieuw in de finale van de superklasse.

De finale werd een mooie en spannende wedsrijd tussen Wouter en Raymon. De eerste set ging met 3-2 in legs naar Raymon. De 2e en 3e set ging met 3-2 in legs naar Wouter. Raymon knokte zich terug en won de 4e set met 3-1 in legs om zo een 5e en beslissende set af te dwingen.

In de 5e set kwam Wouter op een 2-1 voorsprong waarna Raymon en Wouter meerdere dubbels misten om de westrijd te verlengen of te beslissen. Uiteindelijk was het Wouter die als eerste de dubbel wist te raken en zo de set met 3-1 te winnen. Daarmee is Wouter opnieuw (3x op rij nu) individueel kampioen van Steenwijkerland.

Winnaar recreatieklasse Mark Smid:

2023 recreatie winnaar

Winnaar superklasse Wouter van der Vegt:

2023 super winnaar